Reklamationsretten er en lovbestemt pligt, som vi som forhandler skal leve op til over for dig som forbruger. Dukker der en fejl eller mangel op ved en vare i løbet af de første 6 måneder efter købet, har vi ansvaret for at løse problemet uden udgifter og unødigt besvær for dig, hvis problemet var latent i varen ved købet. Efter de første 6 mdr. overgår denne bevisbyrde til køber, hvilket betyder at køber skal kunne bevise at en given fejl eller mangel var til stede på leveringstidspunktet.
Reklamationsretten dækker altså kun fejl og mangler som var til stede, eller begyndende til stede på leveringstidspunktet.

Den 2-årige reklamationsret gælder for alle varer og dele, nye såvel som brugte.

Går din vare i stykker inden for de første 2 år med et problem, som er dækket af reklamationsretten, skal du reklamere til os. Det er vigtigt, at vi er bekendt med problemet helt fra begyndelsen, hvis der senere opstår problemer, som vi har ansvaret for at løse.

I reklamationsperioden har vi ansvaret for at løse det inden for rimelig tid. Den rimelige tid tæller fra det øjeblik, du første gang henvender dig om problemet.